Tänään teimme katsastustarkastuksen Renault Clioon (vm. 1999). Aloitimme valojen tarkastuksella. Kaikki muut valot toimivat, paitsi rekisterikilven valo, joka täytyi vaihtaa. Tarkistimme myös ajovalojen korkeudensäädön, joka oli kunnossa, ja sekä ajovalojen että (etu)sumuvalojen suuntauksen. Suuntaukset olivat muuten kunnossa, mutta toinen etusumuvaloista osoitti hieman liian ylös.
Tarkistimme myös alustan ja korin kunnon, pakoputkiston ja akselistot. Ruostetta emme autosta paljoa löytäneet, mutta yksi pakoputken kannattimista oli hapettunut kiinni ja sen kumiosa oli haljennut. Myöskin etuakselistossa olevan kallistuksenvakaimen suojakumit olivat haljenneet.
Muuten auto oli melko hyvässä kunnossa, ja sen pakokaasutesti hyväksyttiin. Jarru- ja iskunvaimennintesti hylättiin, mutta se on melko yleistä, jos autossa on nastarenkaat, sillä nastat luistavat dynamometrin rullilla. Jarrut olivat kuitenkin muuten kunnossa, ja niissä oli myös kulutuspintoja jäljellä.
Autoon on todennäköisesti vielä vaihdettava haljenneet kallistuksenvakaimen kumit sekä pakoputken kannatin, ennen kuin se pääsee katsastuksesta läpi.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti